onsdag 23 april 2014

Total seger - avsnitt 3 VW-dramat

Talade med märkesbilverkstaden idag. Återgav dialogen i sociala medier och Vokswagen Sveriges svar på Facebook. Verkstadschefen tog omedelbart på sig alla kostnader.
Därmed kan jag åter rekommendera den gröne bilisten att köpa en Volswagen Passat Eco fuel. I morgon byter de gastankarna och jag känner mig säker på att VW sköter sina åtaganden.
Vi Bilägares artikel om gastankar har självklart varit en starkt bidragande orsak, men kombinationen dåligt på fötterna, gammelmedia och nya sociala medier = konsumentmakt!


2 kommentarer:

Nelson Campos sa...

Hej, jag läste runt lite angående rost på gastankarna av Passat Ecofuel. Idag va min bil på VW verkstad och där sa de till mig att en gastank har rost och måste bytas ut. Om jag har läst rätt på din blogg så fick du inte betala något för bytet! Är det för att du är första ägaren på bilen eller för att alla som har rost har rätt att byta om man har det problemet?
Hur gick det med Ventilerna!
jag har bytt en gång ventiler och det gick på manskinfel, så försäkringen tog det och jag fick bara betala självrisk.
Lite orolig över situationen eftersom jag nu i juli har haft bilen i 1 år och är andra ägaren på bilen. Förra ägaren hade inte gjort servicen ordentligt på bilen hos VW verkstad så nu fick jag betala nästan 10 000 kr för en helservice och massa extra kostnad på byte och reparation.

Men min fråga gäller Gastanken, Stod VW för kostnaden för att du är första ägare eller ska alla ägare som har ecofuel ha rätt att byta gastankar som har rost?

Hälsningar Nelson

Cassandra sa...

Hej Nelson!
Ursäkta sent svar! Jag är enda ägare till bilen, men det var inget principbeslut, utan resultatet av att jag tog upp frågan i sociala medier. Referera till mitt fall!