tisdag 10 februari 2015

Tack Suhonen!

Vi är det enda land i världen som tillåter ohämmad vinst på vård och skola.
70 procent av svenska folket är emot det enligt opinionsundersökningar. Bland medborgare till vänster om Alliansen är det troligen ännu fler.
Ändå låter det parti som byggde välfärden giriga riskkapitalbolag smula sönder offentlig sektor och fattigdomen visa sitt fula tryne i vårt land igen.

Jag har ärligt talat inte velat förstå varför, men nu gör jag det. Har precis läst ut Suhonens bok om Juholt. Det är långa stunder plågsam läsning, men boken öppnar ögonen. Jag förstår varför, men jag accepterar det inte.

Politik kan verka hopplöst ibland, men ohämmat med pengar till reklambolag och att köpa över folk räcker inte alltid. Jag säger bara Syriza, Podemos och som Ulf Lundell "när folket vill så bygger folket landet".
Cassandra

Inga kommentarer: