tisdag 25 november 2008

Hurra, jag kan!

Vad gjorde man utan goda arbetskamrater!? Titta, jag har lärt mig lägga in en film från You tube! Det är stadshusdirrens förtjänst. Vad har hon för tack för det? Jo, hon ligger däckad i förkylning.
Det finns få saker som gör mig så uppis som att lära mig något nytt IT-trick. Antagligen beror det på att jag är så urgammal och blir lika häpen varje gång något lyckas. På det viset har jag gjort stora framsteg. När jag började nuvarande jobb för snart sex år sedan kunde jag inte ens högerklicka med musen. Nu är jag på Facebook, googlar och håller föredrag om webb 2.0. Det ger verkligen en ny dimension åt livet att kommunicera digitalt.
Åker för närvarande runt till chefer runt om i kommunen för att sprida budskapet. Här finns verkligen effektivitetsvinster att göra. Det handlar om intern kommunikation och att höja IT-kompetensen bland vår personal. Budskapet är att det går att förena nytta med nöje; att spara tid och samtidigt kanske ge samma glädje till andra som kommer med i IT-matchen. Upp till kamp mot den digitala analfabetismen i den kommunala världen!

Götilda

Inga kommentarer: