torsdag 1 januari 2009

Plus och minus 2008


Året som gick var minnesvärt. Har skrivit en årskrönika för ölkulturen. Vi har gjort det omöjliga och fick just reda på att vi har en god chans att bli Årets Nyföretagare.

Hemma har yngsta gossen slutat grundskolan och funnit sig väl tillrätta i gymnasiet. Vi har varit friska och gjorde en väldigt trevlig resa till Kreta med mellangossen som alltid piggar upp livet för sin omgivning. Storgossen börjar plugga till våren. Staketet var årets investering i hemmet.

Snöbrist rådde i Mälardalen, men vi fick en vecka i Stöten och några dagar i Dalarna. Trädgården är min återhämtningsplats. Det känns trist att inte få satsa på min kära stuga på grund av oenighet bland ägarna.

Jobbet har varit öken. Känner allt mer att min kompetens inte används utan tvärtom begränsas. Fick av luddiga skäl inte det jobb jag var mest kvalificerad för. Nästa år kan bli hur som helst. Nya chefer på flera nivåer kan betyda något mycket bra, ingen skillnad eller ännu värre. Jag avvaktar. Det är inte kul.
God fortsättning på det nya året!
Götilda

1 kommentar:

stadshus sa...

Det finns bara möjligheter - det är "vår" avdelnings motto 2009. Chefer hit och chefer dit - vi gör informationsrevolution och kommunicerar helt tidsenligt utanför de rådande strukturerna (jag vet inte vad det där betyder men kontentan är: vi ska tänka positivt!) Mot nya bättre informationstider!
Önskar din bästa kollega