måndag 15 december 2008

Se dig alltid över axeln!


Hittade ett mysigt bildarkiv på Flickr. Det heter Commons och innehåller gamla museibilder utan känd upphovsrätt. Där kan man plocka en bild och skriva en blogg om. Valde denna rakryggade kvinna med flor och åror. Undrar hur hon kan ro med skärpet så hårt åtdraget i midjan och om det är en man i plommonstop som hon ror åt. Hon är i alla fall inte helt trygg med honom, trots den höghalsade klänningen vänder hon sig ilsket om. Han kanske killade henne i ryggen.
Hon kan i alla fall vara trygg över att inte behöva djupdyka i episerver, moss, sharepoint, dokumenthantering och annat som dagen innehållit för undertecknad. Det känns inte uppbyggligt. Men jag lämnade i alla fall den rapport jag jobbat med i tre månader. Jag tycker den är bra, men risken är att jag hellre borde ägna mig åt att ro än att förändra informationsvanor.
Jag önskar jag var lite mer rofylld. Nu går jag och dricker kaffe.
Götilda

Inga kommentarer: