torsdag 18 december 2008

Nu dansar råttorna på bordet

http://
Chefen är på väg bort och chefens chef har slutat. Då uppträder intressanta fenomen. Vem bestämmer och om vad undrar vi alla och snacket går. och går. och går.

Det är klart att verkligheten pågår hela tiden. Saker händer och sker. Folk gör för det mesta det dom ska, men osäkerheten sprider sig. Är det nån idé att göra det där - en ny chef kanske har helt andra prioriteringar.
Andra tänker uppenbarligen tvärtom och startar stora, viktiga projekt och kör så det ryker.

Själv går jag omkring lite förvirrat och har bestämt mig för att satsa på blanketter. Just det. Blankettröran är ett faktiskt problem, något där jag kan göra nytta som håller oavsett vart vinden blåser. Det känns tryggt och bra just nu att lägga sin energi på blanketter.

Fast det är egentligen absurt. Jag är kanonbra på att skriva. Jag fattar och kan förklara de mest invecklade saker på ett enkelt sätt eller beskriva fantastiska fenomen. Det var därför jag fick jobbet jag har nu och det är nog därför jag tycker det är så kul att skriva den här bloggen.
Men nu är situationen inte sådan att en enskild medarbetares arbetslust är prioriterad. Det handlar om att överleva. Förhoppningsvis blir det så småningom en förändring till det bättre. Det gäller bara att ha en buddistisk inställning till livet. Det är inte så viktigt.

Götilda

1 kommentar:

stadshus sa...

Själv var jag på ett möte idag och föreslog att en massa blanketter ska bort - puts väck helt enkelt. Här ska webbifyllas istället. Det anser också den befintliga chefen och det hoppas jag att även den nya chefen tycker och den nya chefens nya chef...Näää, skit samma - vi kör så det rycker.
Hälsar en av råttorna